Sv: Spis deg slank
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
Da får jeg bare beklage at jeg ordlegger meg feil, for jeg er bare sunt skeptisk mot ting som man vanligvis holder seg langt unna på ketogen kost.
Hva man skal holde seg unna og ikke, varierer jo veldig mellom de ulike kostholdsfilosofiene. Her må man bare velge en retning og holde seg til det de skriver om. Torkil skriver en god del om kunstige søtningsstoffer i ketolyseboka men sier ingenting om at man skal holde seg helt borte. Moderasjon er vel et nøkkelord som gjelder for alt, også for kunstig søtning.
Vi er alle forskjellige, tåler forskjellige ting og vi må respektere at sånn er det og respektere andre sine meninger uten å bli for krasse og nedlatende. Jeg synes det er fin at du fortellr om dine erfaringer og meninger, bare tenk litt på hvordan du formulerer deg. Sliter med det selv jeg for jeg kan bli krass og irritert selv i kampens hete 
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
Og jeg synes det er en smule rart at de heller anbefaler at man spiser en atkins sjokolade enn et par egg og ren salat på tur, slik jeg leser det er det noe man skal unngå, at det kun er en kriseløsning, mens atkinssjokoladen kan man spise hver dag om man er sulten mellom måltidene. Dette rimer ikke i mott hode..
Jeg tror nok du misforstår for det står god at man kan supplere med egg, litt ost, grønn salat, litt tomater, brokkoli/blomkål m.m. så lenge man ikke overstiger 25-30g kh til dagen. De anbefaler å ha Atkinsbar tilgjengelig i veska dersom man plutselig står der, trenger mat og ikke kan få tak i noe annet i en fei. De anbefaler maks en bar til dagen og helst ikke så ofte engang for det er ment som nødløsning. Dette står både på nettet og i boka, husker ikke helt hva som stod i skrivet og finner det ikke akkurat nå. I boka står det også at man skal trappe ned på søtningsmiddel etterhvert for å bli kvitt søtsuget, det er ikke alltid like enkelt for alle å kutte tvert på det. Foseide er også av den oppfatning at man ikke skal kutte all frukt/bær i fra sitt kosthold men bruke det i moderate mengder.
Men som sagt det passer ikke for alle og det må man bare respektere.
|