Sv: ENDELIG - 50 kg mindre :D
Utrolig bra, Mr. Muscle. Det er utrolig imponerende. Gratulerer så mye.
Selv har jeg mistet 53 kilo fett på 6 måneder nå (gått ned 43 og økt 10 i muskelmasse) så jeg vet litt om hvordan du har det. Men jeg veier fremdeles 128 kilo og har mye mer å ta av.
Men jeg må få advare deg mot en klassisk felle. Du sier du vil ned 5 kilo til. Hva da? Begynner du å spise normalt og variert igjen? Har du lagt en plan for hvordan du skal vedlikeholde dette når målet er nådd? DET er en mye viktigere jobb for deg å finne ut av nå enn å knerte de siste 5 kiloene. Selv gikk jeg ned 55 kilo på 7 måneder i 2001. Da var jeg fornøyd og begynt å spise slik som for meg var normalt. 3 år senere hadde jeg gått opp 60 kilo igjen.
Det jeg gjør forskjellig fra nå er at jeg ikke har et mål for hvor vekta skal stoppe. Jeg lever (og spiser) på et vis jeg trives med og kan leve med resten av livet. Jeg trener masse og kan ikke lenger forestille meg et liv uten trening. Jeg har også sørget for å utdanne hele min krets om min "spiseforstyrrelse" og at jeg ikke aksepterer å bli utsatt for spisepress av dem. JEg har full støtte av alle rundt meg og de passer på. Jeg blogger også hver eneste kalori/karbohydrat jeg spiser og brenner opp. Både for å øke min egen forpliktelse til den permanente endringen jeg har gjort og for å ha en logg over hva jeg spiser og hvordan jeg trener.
Så kort oppsummert så er mitt svar til deg: Gratulerer, kjempejobb! Men den har kun startet. Legg en plan for resten av livet!
|