Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-10, 22:45   #9
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

Dette syns jeg var bra at noen satte fokusen på.

Som ny i lavkarboverden, så syns jeg det er mye mer fokus på fett her i forumet enn i noen bøker jeg har lest om kostholdet ihvertfall.
Skaldeman 50+ sier jo ingen grønnsaker utenom litt pynt. Men han anbefaler ikke dette, han anbefaler det ihvertfall ikke for folk som ikke trenger å gå ned 50kg eller mer.
Og her på forumet føler jeg noen ganger at folk benytter seg av hans metode selvom de kun skal gå ned 5-10 kg.
Og at de plusser på enda mer fett som oljeshotter o.l

Ikke dropp grønnsaker da kjære venner!

Jeg syns også det er merkelig at alle vil finne erstatninger, som Cherry sier: Vi har blitt feite av en grunn. Den grunnen heter mat og livsstil.
Hvorfor vil man fortsette med den gamle livsstilen sin ved å skaffe erstatninger?
Og jeg syns dette er merkelig, for hvis du har riktig sammensetning av lavkarbomaten, så får man ikke søtsug eller lyst på noe annet enn: Mat!

Jeg kommer til å lage lavkarbokaker - selvfølgelig! Men det blir til bursdager og andre høytider. For å gjengi et kjent ordtak; det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår man blir feit av, men det man spiser mellom nyttår og jul!

Ja, jeg begynte på lavkarbo pga å gå ned i vekt, men kun etter kort tid, så ser jeg hvilke helsegevinster det gir meg også. Så vektnedgang er et STORT pluss, men fortsatt en stor del av meg siden jeg hadde en BMI på 39 da jeg startet.

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat