Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-10, 23:45   #16
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Jeg har vært på dette forumet noen måneder nå, og i begynnelsen lette jeg veldig etter "godte" erstatninger. Det har jeg tenkt å slutte med - fordi det er kosematen/godteriene og småspisingen av dette som har gjort meg overvektig.

Jeg gjorde også det til å begynne med, jeg trodde jeg ikke ville klare å "ofre" alt det gode jeg måtte gi avkall på uten at det ble erstattet bmed noe. Tror ikke det er så unormalt jeg når man setter i gang med et kosthold man ikke har prøvd før. Så blir holdningen til det man spiser forandret underveis, slik at man etter hvert klarer å velge renere mat, og at dette faktisk ikke føles som et offer løikevel, men et valg man gjør med glede, for men merker at kroppen får det bedre

Sitat:

Jeg har lagd erstatningskaker og sjokoladekonfekt, men siden jeg er den eneste som spiser disse, blir det til at jeg blir trukket mot kjøleskapet... Akkurat slik jeg var med "vanlig" høykarbo sjokolade, kjeks og godter tidligere....

Kjenner meg igjen der ja. Jeg holdt på sånn som bare det...nå blir det heller ytterst sjeldent...så og si aldri, for en liten kakebit med sukker kan være like greit som en erstaqtningskake, hvis man først en sjelden gang skal ha slikt, og utsette seg for søtsug og hele den pakka...

Sitat:

Jeg velger heller å spise en liten bit av en vanlig kake, enn å bake en hel "lovlig" kake. Det fungerer bedre for meg - og jeg spiser jo kanskje 1/8 av det jeg ville spist av det tidligere. I tillegg til at jeg bare spiser det innimellom..

Egentlig, tenker jeg, så lurerdette med søtningsmidler oss lit. Hvis man spiser noe med sukker i, velger man kanskje en tynn flis av et kakestykke, eller en slusk av en pepsi...fordi man er så inderlig klar over alt sukkeret man får i seg. Men blir man servert kake med søtning, blir det gjerne to-tre stykker, eller tre- fire glass pepsi-max, for det er "lovlig" Man kan jo spørre seg hva som er sunnest når det kommer til stykket.

Sitat:

(I dag er vel unntaket, når migreneanfallet mitt gjorde at jeg heiv i meg altfor mange karber. Ikke helt lurt, men gjort er gjort..)

Hjelper karber på hodepinen, eller satte den deg ut av spill, så du ikke visste hva du gjorde?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat