Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-10, 00:03   #18
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Hjelper karber på hodepinen, eller satte den deg ut av spill, så du ikke visste hva du gjorde?

Det var nok mer at den satte meg ut av spill - at jeg ga litt f*** når jeg likevel var stivfrossen etter å ha vært ute på en øy og grillet. Kulde, vind og sol = migrene for min del. Karber hjelper ikke på migrene, forresten... Blir bare enda mer slapp og sløv.

Når det er sagt, leste jeg for første gang i boka til Sofie Hexeberg at migrene kan utløses av blodsukker svingninger... og det gikk opp mange lys for meg. Hvis jeg er "flink" håper jeg på færre migreneanfall etterhvert! I hvertfall de som er blodsukkerrelatert og spenningshodepine.

Jeg har også lagt merke til at i mine høykarbodager var et migrene anfall nok til at jeg gikk amokk i høykarbomat. Loff med nugatti, 200 gr sjokolade, opera mints og smash..... Jeg MÅTTE ha det.... nesten litt smådesperat. Etter at jeg stort sett har vært "flink" med lavkarbo merker jeg at jeg ikke har det suget etter høykarbo. I dag var et unntak, men tror det henger sammen med at jeg spiste litt mye karbs, hadde litt dårlig tid - og spiste både hvetebolle, pølser, lomper og pølsebrød (jeg var kjempesulten --- og håpløs på planlegging.. i dag ihvertfall)

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat