Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-10, 09:05   #24
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

Ja, Nellie, det var flott du kom med dette innlegget. Dette snakka vi jo om inne på bloggen i går. Jeg ble helt satt ut av han som levde på seifilet, jeg.
Er nesten aldri her på forumet lenger forde jeg synes det blir for mye fokus på extremmat og lite på ren naturlig mat og lavkarbo for livet. Det tror nemmelig jeg er eneste løsning på vektproblemene til de av oss som sliter med insulinet. Vi må nok bare innse at hvitt mel, sukker og stivelsesrik mat er en tapt verden for oss.
Da gjelder det å finne en ny måte å leve på...MED mat kroppen har godt av og som den kan håndtere uten uten vektoppgang.

Selv har jeg levd lavkarbo i snart to år tilsammen og det har gjort meg friskere og slankere. Ikke har jeg hastverk og ikke er jeg med i noe slankemesterskap...men merker på kroppen hvor bra den har det med denne maten.
Jeg er glad i å lage mat, glad i å lage nye oppskrifter både til hverdag og fest...for vi trenger variasjon i dette kostholdet som i alt annet. Kroppen finner sitt eget tempo og rusler stille og rolig nedover vektskalaen..med laaange pauser innimellom.

Jeg fokuserer også mye på spiseforstyrrelser og derfor er jeg totalt imot alt av pulverdietter, extremvarianter og dietter der du ikke skal spise mat.
Dette kan lett føre deg ut i ovespising og bulemi/anorexi ...og det er faktsik lettere enn du tror! Så spis ordentlig mat, og variert mat..

Jeg tenker at vi er iferd med å finne løsningen på overvekt. Og nei, den ligger ikke bare i livstil og feil mat...mange tåler godt å leve usunt uten vektoppgang.
Men en stor gruppe av oss tåler ganske enkelt ikke vanlig mat. Vi lagrer alt av karbohydrater som fett og legger på oss.Vi trenger å fokusere på et helt liv...ikke bare noen uker vektnedgang. For om du fortsetter å spise høykarbo etter endt vektnedgang vill du gå opp igjen alt sammen.
Derfor er det viktig synes jeg å miste fokuset på diett. Og fremme livsstilen lavkarbo.
Ren naturlig mat, uten tilsettningstoffer og sukker. Og hele familien kan leve på denne maten... er du overvektig vill vekta gå rolig nedover... er du undervektig vill du gå opp til kroppen finner sin vekt....
Det var jo som dette menneskene en gang i tiden levde...før industribehandlet, raffinert mat gjorde sitt inntog. Og jeg tror vi må tilbake dit
om vi skal få bukt med våre vektproblemer og livsstilssykdommer

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 29-05-10 kl 09:13.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat