Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-10, 09:58   #30
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

100 prosent enig med deg Nellie!

Jeg skal innrømme at jeg begynte med LCHF for å miste noen kilo, etterhvert har jeg innsett at dette er ikke en kvikk fiks, men en varig endring av kostholdet. Så nå forsøker jeg å spise et balansert steinalderkosthold med enkelte innskudd av nymoderne matvarer som smør, fløte og ost. Alt jeg spiser lages fra grunnen av, og er det ikke noe jeg kan spise en plass pga. jeg ikke vet hvilke ingredienser som er benyttet dropper jeg heller det og spiser siden. Ferdigmat spiser jeg aldri mer. Da er jeg ferdig.

Jeg har også begynt å innarbeide styrketrening og kondisjonstrening inn i livsstilen min, og her forleden fikk jeg et genuint sjokkert blikk da jeg fortalte at jeg var 41 år gammel. Vedkommede trodde jeg køddet og trodde jeg var langt yngre, nærmere 30 enn 40... for et år siden ble jeg plassert nærmere 45 enn 40. Sier litt om styrken i dette kostholdet.

Det temaet du berører er forøvrig en av grunnene til at jeg har falt litt i fra forumet her på lavkarbo og kun poster sporadisk. Her blir det litt for ensidig fokus, IMHO, på vekttap, erstatninger og relaterte problemstillinger.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat