Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-10, 12:36   #46
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

*dulter på trådstarter og er meget enig*

For meg handlet det desverre om en "quickfix" før jeg logga meg på dette forumet og innså at det faktisk ikke var det det handlet om. Siden jeg startet har dette forumet vært gull verd - men jeg har også mange ganger hevet øyenbrynene og fått meg bakoversveiser.

For meg er dette blitt en livsstil føler jeg. Jeg er ikke fanatisk mht karber, og ser ikke på det å blir servert middag med saus laget av hvetemel som en kriiise....poteten spiser jeg ikke uansett. Jeg har lært at sundt er godt, og jeg har lært masse over grytene på kjøkkenet. Før var feks brokoli bare noe grønt på tallerkenen og skulle fylle opp magen - nå lager jeg de lekreste og smakfulle retter med dette

Tror kanskje læringsprosessen for noen er litt lengre, og etterhvert når de lærer å sette sammen kostholdet sitt slik det passer for dem, og hodet følger på - innser de at de ikke trenger erstatningene som det snakkes om

For ikke å snakke om alle de helsemessige fordelene man faktisk må kjenne på sin egen kropp - ikke lese om andres. Bedre søvn, mer energi, mindre vondter osv.

Det er i tilegg mange mange medlemmer her på forumet, og nye kommer til hele tiden. Da blir det stor fokus og mange tråder om akkurat dette, erstatninger, hva kan jeg kose meg med osv.... Mitt håp er bare at med tid og stunder innser de hva dette faktisk er - og hvilke andre fordeler det gir annet enn vektnedgang.

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat