Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-10, 15:46   #51
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Men er det opplest og vedtatt at dagsinntak på 1100-1200 kcal er for lite?

Det kan selvfølgelig diskuteres og alle har rett på hver sin mening og benytte seg av hver sin metode. Men det er forskjell på å mene noe personlig og å gå rundt og anbefale folk saker og ting.

1100 kalorier er ikke det værste eksemplet akkurat. Selv hadde jeg ALDRI lagt meg under 1400-1500 kcal, for så kjip ønsker jeg ikke å være mot kroppen min. Men nå veier jeg 100 kilo fordelt på mine 170 cm. Det varierer jo fra person til person og enkelte kan jo ikke forholde seg til disse tallene i det hele tatt. Men uansett hvor mye vi kverulerer på at KALORIER ikke betyr noenting så er det jo bare et annet ord for ENERGI til kroppen og det kan man på en måte ikke komme utenom at er en viktig faktor i hvordan kroppen har det.

Et eksempel på 1100 kalorier er f.eks:

20 karbohydrater = 80 kalorier
50 gram proteiner= 200 kalorier
100 gram fett: 900 kalorier

Helt greit, men er det noen som kan si at det ikke er et minimum av hva man bør få i seg av proteiner og fett? Spesielt hvis man har endel ekstra kilo å bære på..

Sist redigert av nellie : 29-05-10 kl 15:56.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat