Jeg har hatt problemer med fet hud og kviser fra puberteten. Og det ble ikke bedre før jeg begynte med lavkarbo kost. Jeg har fremdeles kviser, men lite - og mye mindre enn jeg hadde før. I tillegg vet jeg nå hva som fremkaller dem hos meg. Karbohydrater..... og allergi overfor diverse matvarer.
Siden jeg har arr etter tidligere kviser, vil jeg aldri få ferskenhud i hele ansiktet, men den huden jeg har er iallefall i uforskamma god stand i forhold til alderen (ref bl.a. hudpleier og spa-dama på Gol) og alt jeg har utsatt den for. Det har litt med gode gener å gjøre, men også med kosthold (ikke sukker, pasta, ris, hvitt mel, men bl.a. masse grønnsaker) og MASSE vann ! I tillegg har jeg slutta å røyke for 2 år siden - og det har nok hatt sitt å si..... Uansett, jeg har mye bedre hud nå enn jeg hadde som 20 åring !!
Jeg tror IKKE man får kviser av lavkarbo kosthold. Jeg tror man får kviser når kroppen renses for all faenskapen vi har puttet i den i alle år. Når kroppen ER renset, tror jeg den sier i fra når vi spiser noe den ikke vil ha - med å gi oss kviser....
Det var min lille dose logikk for idag....