Sv: Hva skjedde med sunnheten?
Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.
Karber hjelper ikke på migrene, forresten... Blir bare enda mer slapp og sløv.
Når det er sagt, leste jeg for første gang i boka til Sofie Hexeberg at migrene kan utløses av blodsukker svingninger... og det gikk opp mange lys for meg. Hvis jeg er "flink" håper jeg på færre migreneanfall etterhvert! I hvertfall de som er blodsukkerrelatert og spenningshodepine.
Jeg har også lagt merke til at i mine høykarbodager var et migrene anfall nok til at jeg gikk amokk i høykarbomat. Loff med nugatti, 200 gr sjokolade, opera mints og smash..... Jeg MÅTTE ha det.... nesten litt smådesperat. Etter at jeg stort sett har vært "flink" med lavkarbo merker jeg at jeg ikke har det suget etter høykarbo.
Veldig interessant det du skriver der. Har også oppdaget at det er lett for kroppen å holde meg frisk ved dette kostholdet. Før var jeg masse dårlig, feber og forkjølet veldig ofte...måtte gi meg over for ingen ting. Nå brygger jeg på en forkjølelse eller en bihulebetennelse (som jeg altså ofte hadde før) men henter meg fort inn igjen uten å bli syk. Nesten litt irriterende ...blir liksom ikke ordentlig syk...hehe...