Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-10, 18:08   #19
Pal
Juniormedlem

Pal sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Porsgrunn, Telemark
Alder: 58
Pal er på en erverdig vei

Sv: Stagnasjon av vekta med trening?

Jeg har også stoppet nesten helt opp. Trener både cardio og styrke, ca 4 ganger i uken. Spiser lavkarbo, men savner en diett jeg kan følge. Nå spiser jeg naturell yougurt med 3 - 4 skjeer Fedon morgenmix, og frosne bringebær. trener på formidagen, spiser ofte en boksa makrell i tomat boks med pepper og litt majones etter treningen. spiser middag, litt grønnsaker og kjøtt. Gjerne en halv kylling. spiser også noen knekkebrød med ost til kvelds og noen ganger til lunsj.

Problemet nå er at jeg har blitt så mye mer sulten. Leste at man må kutte ned på kaloriene i tillegg til karboene. Tok en test av fettprosent forrige uke, hadde 26 i fettprosent. Ligger på ca 2 200 i forbrenning på hvilepuls. På en trening forbrenner jeg mellom 500 og 800 kalorier i henhold til de måleinstrumentene på apparatene.

Begynte på 106 kg, nå veier jeg ca 98 kg, i henhold til tabellen skal jeg vel veie ca 80 på normalvekt. Dette virker umulig for meg i og med at jeg har en del muskler også. Tror jeg vil se bra ut om jeg hadde veid rundt 90 kg. Begynner å se at musklene kommer frem nå, men er fortsatt "slaskete" dvs løs i fisken.

Dette ble litt hulter til bulter, men hadde håpet på om noen kunne gi meg et råd på hvor jeg kunne finne en diett som passer inn i min situasjon. Må få noe som metter, og som jeg fortsatt går ned i vekt på, også når jeg trener hardt.

Pal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat