Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-10, 10:30   #8
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Trenger sårt hjelp til å legge om kosthaldet til familien min

Hei Neri, synes det "lukter" cøliaki av det her, har dere ikke fått komme på coloskopi ?Stakkar jenta som har så vondt og stakkar dere som spekulerer slik! Har dere sjekket om hun er obstipert? Min minste har det meste du nevner av allergier( hun har ikke cøliaki, men det har ekdstejenta) og har hatt vondt i magen hver dag til vi begynte med renseparafin morgen og kveld, holdt på noen uker før det virket, men nå har hun det godt i magen sin. Der skal ikke ha bivirkninger i følge allergieksperten vi går hos.

Georgine, om noen har mistanke om cøliaki, men ikke har det bekreftet, skal man provoserer, dvs spise glutenholdig mat, fram til man får tatt blodprøve og coloskopi. Holder man seg unna glutenet helt , vil tarmtottene vokse ut og man framstår som frisk. Vel og bra det å bli frisk, men en slik sykdom BØR man ha diagnose på, da man har rett på økonomisk støtte hele sitt liv pga dette og så man ALDRI spiser noe som helst med gluten, noe som er fort gjort å gjøre i et selskap i ny og ne, hvis gluten bare er noe man "skal holde seg litt unna". Så jeg mener at folk gjerne må holde seg unna gluten( gjør jo det selv 95% av tiden), men er det misstanke om cøliaki, bør det spises mye glutenholdige matvarer i tiden før undersøkelsene. Hvis ikke får man ingen diagnose.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat