Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-10, 11:40   #9
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Trenger sårt hjelp til å legge om kosthaldet til familien min

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Georgine, om noen har mistanke om cøliaki, men ikke har det bekreftet, skal man provoserer, dvs spise glutenholdig mat, fram til man får tatt blodprøve og coloskopi. Holder man seg unna glutenet helt , vil tarmtottene vokse ut og man framstår som frisk. Vel og bra det å bli frisk, men en slik sykdom BØR man ha diagnose på, da man har rett på økonomisk støtte hele sitt liv pga dette og så man ALDRI spiser noe som helst med gluten, noe som er fort gjort å gjøre i et selskap i ny og ne, hvis gluten bare er noe man "skal holde seg litt unna". Så jeg mener at folk gjerne må holde seg unna gluten( gjør jo det selv 95% av tiden), men er det misstanke om cøliaki, bør det spises mye glutenholdige matvarer i tiden før undersøkelsene. Hvis ikke får man ingen diagnose.

Det stemmer det, men nå svarer ikke jeg ut fra at jenta har cøliaki Det ser jeg at jeg kunne fått frem mer tydlig.

Å kutte ned på gluten pga lavkarbo og kutte ut gluten pga cøliaki er to vidt forskjellig ting.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat