Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-10, 18:36   #79
herregud
Medlem

herregud sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Hva skjedde med sunnheten?

Jeg kan godt forstå at mange her inne føler seg provoseert av enkelte av uttalelsene dine nellie. Husk at de aller fleste her inne er mennesker som både har gjenvunnet sin helse og bekjempet sin overvekt med å leve etter enkelte av de prinsippene du kritiserer.

F.eks uttalelsen din om å drikke smør for å være tøff provoserer nok endel som har fått tilbake sin helse med nettopp å øke fett og smørmengden. Og filosofien din om at 1100 kalorier er for lite provoserer nok en del av de som følger en filosofi hvor kaloritelling ikke betyr noe. At du sier at det å ikke spise grønnsaker er ensbetydende med å ikke bry seg om hva kroppen trenger, provoserer nok de fleste som ikke tåler grønnsaker så godt. osv. Hvordan vet du alt dette forresten..?

Jeg synes ikke forumet her skal brukes til å kritisere andres måter å følge ulike kostfilosofier på, men heller veilede de som trenger det, og informere og dele av det vi sitter inne med av både kjent og ukjent kunnskap.
Innlegget om at enkelte velger å ikke besøke forumet fordi det fokuseres for mye på vektnedgang og ekstremvarianter forteller kanskje mer om disse personenes matfilosofi enn kvaliteten på forumet?

Men uansett så er det en viktig problemstilling du tar opp nellie, og det ble en fin tråd av dette som belyste mange viktige problemstillinger. Og for all del, jeg er ikke uenig i hovedbudskapet ditt, men jeg er som sagt uenig i enkelte av uttalelsene dine. Jeg synes det er flott at du fokuserer på viktigheten av helse i kosten, og jeg håper selvfølgelig at både ekstreme fettvarianter og mer moderate lavkarbovarianter har sin plass på dette forumet

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat