Sv: Hva skjedde med sunnheten?
Jeg skal glatt også innrømme at hoedpoenget for meg er vektnedgang.
Men nå har det seg sånn at helse henger sammen med vekt for mange av oss...
I en ideell verden burde alle tenke helse, alle alltid spise sunn og riktig mat.
Men i den virkelige verden er det ikke slik. Vi er forfengelige, vår psyke henger sammen med utseende, vi vil gjerne ta oss bra ut! (for oss selv, for partner, for andre) Hva som ER bra vekt/utseende, er høyst individuelt, men den diskusjonen kan vi ta et annet sted.
Og så over til meg, underveis med lavkarbo, så har visse problemer også blitt mindre. Snorker ikke, sover bedre, puster bedre, MYE bedre selvtillit (og jeg er langt fra normalvektig enda), å gå er faktisk helt alright, trapper er ikke en fiende, jeg kan nå tærne mine fordi en mage ikke er i veien, kan kjøpe vanlige klær, etc etc.
Så vekt og helse henger faktisk sammen. Sunn vekt vel og merke.
Hva så om noen vil kose seg med erstatninger inn i mellom? Er da ikke snakk om at folk har tenkt å ete kake hver dag! Men det er hyggelig å spise noe annet enn brokkoli.
Det kommer ikke an på hva man spiser mellom jul og nyttår, men hva man spiser mellom nyttår og jul.
Rolf Wesenlund
Forøvrig skal det være plass til både de på Ketolyse/Atkins og Lindberg/south Beach, her inne! Vælkømmin alle i hop!
Mvh
"en mix av begge deler" - som min mann kaller meg. 

|