Er det vanlig med sult og cravings i starten?
Jeg er helt ny her og når det gjelder lavkarbo. Begynte såvidt på mandag, så dette er bare tredje dagen min. Jeg har ikke rukket å sette meg helt inn i alt ennå, men har lest litt rundtomkring.
Leste bl.a. at mange blir kvitt søtsuget på lavkarbo, og at man gjerne blir sjeldnere sulten siden fett og proteiner metter mer enn karbohydrater (?).
Det jeg lurer på er om dette er ting som inntrer etterhvert. Jeg synes nemlig at jeg spiser og spiser, og er kjempesulten hele tiden.
Spiser jeg for lite? Eller er det bare kroppen min som er helt uvant med dette? I dag spiste jeg frokost ca kl 8, eggerøre av 2 egg, dessuten fem skiver spekeskinke og litt ruccolasalat. Jeg var fortsatt sulten etter frokost, men etter en stund demper sultfølelsen seg litt, for så å komme tilbake for fullt. Klokken ti laget jeg derfor lunsj, en stekt kyllingfilet i biter sammen med tre mellomstore sjampinjonger og to skiver bacon, pluss 0,5 dl kremfløte og en håndfull revet ost. Ved siden av hadde jeg en stor tomat og tilsvarende med agurk. Jeg var like sulten etter at jeg hadde spist, og er det ennå. Kjenner det går utover humøret, og jeg er nær ved å gå på en skikkelig sprekk - kjenner at sjokoladehyllene i butikken roper på meg, for å si det slik.
Er det normalt å ha det slik i starten, og hvor lenge varer det i så fall?
Begynner å lure på om lavkarbo ikke er tingen for meg. Trodde egentlig det skulle være det, siden jeg ikke er noe glad i brødmat.
|