Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-10, 15:45   #20
hanne42
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
hanne42 er ny på veien

Sv: Var det bare et rykte?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Du har rett i alt du skriver, og ære være deg for at du greier det! Men det er ikke alle av oss som er klar for å ta skrittet helt ut (enda iallefall), og da må vi vel få lov til leve med litt av det søte. Kommenterer bare fordi jeg har sett meg lei på at hver gang noen skriver om sukkererstatninger, som må noen rykke ut og fortelle hvor dumt det er å opprettholde søtsuget. Det tror jeg de fleste som har lest litt her inne er fullt klar over, men velger likevel å leve slik, enn så lenge iallefall!

Du har et godt poeng. Likevel vil jeg si at det er mange nybegynnere her inne som klager over at de ikke gar ned, og som raskt forsvinner fra forumet. Det kan ha noe med at de ikke far de resultatene de onsker fordi de velger a spise f eks sukkererstatninger. Selvsagt kan folk fa spise akkurat hva de vil! Men hvis man ikke folger anbefalingene fra Ketolyse sa blir det litt rart a be om rad pa traden som heter ketolysekuren.

Det ser ut til at en del nybegynnere synes lavkarbokostholdet til legene Atkins, Fedon og Torkil er for strengt, sa de soker erstatninger. Det er helt mennesklig og fullt forstaelig. Men en del av veteranene her vet at man kommer sa mye lenger ved a klare a holde ut noen fa uker (ved a spise nok fett og nok mat) slik at kroppen ikke lenger er fysisk avhengig av sukker og erstatninger. Men da ma det ogsa jobbes godt med det mentale! Og jeg tror vi legger altfor liten vekt her pa forumet pa det mentale arbeidet ved a ikke spise som folk flest eller kose seg med det vi er vant til a kose oss med. Det er den mentale biten vi burde hjelpe hverandre med. Kroppen min trenger verken sukker eller aspartam, men til tider tror den at den gjor det (og den kan vare veldig overbevisende). Da trenger jeg ikke rad om hvor jeg kan fa kjopt sukkerfri sjokolade. Jeg trenger rad om hvordan holde motivasjonen oppe! Og kunnskap om hvorfor kroppen min motarbeider meg! Og tips og gode strategier for a unnga sotsuget.

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat