Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-10, 07:37   #19
lille_Venn
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
lille_Venn er på en erverdig vei

Sv: Gå ned med ketolyse - BMI under 25?

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst, her.

Hei!

Jeg veide ca 61 kilo da jeg begynte på ketogen diett, målet mitt er å veie 54-55 kilo. Jeg er 158 cm lav, det vil si at jeg ønsker å gå frå en BMI på omlag 24 til 21.7. Det er altså bare kosmetiske, ikke helsemessige grunner til at jeg ønsker å gå ned. Nå har jeg spist lavkarbo i tre uker, og jeg føler meg kanonbra! Det er så herlig å kunne spise seg mett, og HOLDE seg mett lenge! Jeg har mer energi enn tidligere, og det beste av alt er at alle kvisene jeg har vært plaget med det siste halve året har forsvunnet. Humøret har også blitt mer stabilt. Har ikke veid meg ennå, men jeg tror at jeg har gått ned omtrent to kilo. Siden jeg ikke skal ned så mye, er jeg godt fornøyd med denne utviklingen. På grunn av eksamener har jeg ikke hatt tid til å trene kondisjon i det siste, noe jeg vanligvis gjør. Forhåpentligvis kommer vekta til å peke ytterligere nedover når jeg tar opp treningen igjen.

Poenget mitt er at det virker som om kroppen min trives med lavkarbomat, og foreløpig er denne følelsen av velvære viktigere enn vekttapet. Hvis jeg plutselig ser at vekta stagnerer eller går opp igjen må jeg jo gjøre endringer i kostholdet, men jeg kommer garantert til å fortsette med lavkarbo, også etter å ha nådd målet mitt.

Signerer den!

Men du... Ser vi har ca likt utgangspunkt og lik målvekt og
En ting jeg har blitt veldig bekymra for den siste uka (etter jeg begynte å sjekke hvor mye kalorier jeg får i meg hver dag fordi jeg hadde stått stille ei stund), er at jeg ikke skal få i meg nok! Vekta begynte å rikke seg igjen etter ett par dager, og jeg (prøver) nå å trappe opp igjen til "akseptabel" mengde... Men SLITER med å komme over 1200 til dagen Og nå som jeg spiser ca de mengder jeg har gjort stort sett hele veien, begynner jeg jo å bli skeptisk! Det kan umulig være bra Allikevel føler jeg meg bra, mye energi, "aldri" sulten, humøret er på topp og alle de andre fordelene!

Det jeg funderer på er om dette kan være en av grunnene til at (noen?) personer med BMI ikke bør gå på ketolysekuren? Fordi man ikke klarer få i seg nok mat/næring? Eller er det faktum at jeg opplever alle de positive sidene med kuren et tegn på at jeg ikke trenger mer mat?

lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat