Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-10, 11:20   #146
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av biffen77, her.

Hei! Jeg er helt ny både på lavkarbo.no og i dette "slankegamet". Har aldri prøvd diett før, og har derfor bare tatt det jeg syntes hørtes best ut ifølge andre kilder
Jeg har følgende (dumme) spm:

1: Hvor lite karbohydrater må jeg spise for å gå inn i ketose?
2: Hvor mye av lavkarbomaten kan jeg spise? For meg høres det litt ut som at du kan spise hvor mye du vil, så lenge det ikke inneholder karbohydrater?
3: Mange av mine veninner har begynt først på pulvershake, for så å gå over til å spise lavkarbomat for å holde seg i ketose! Er dette nødvendig?

Tusen takk for alle svar jeg kan få! Har prøvd selv å lete, men det er sikkert så "obvious" at det ikke står skrevet
Mvh dumt-brød!

Du bør kjøpe deg ketolyse-boka. Kvinner 15 karbo, menn 20 karbo. Pulverkurer hører ikke til i ketolyse, men i en av de andre variantene, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Heia,
Er det nødvendig å gå til legen for undersøkelse osv. før ein begynner på ketogen diett? Har vært lavkarbo a la Fedon tidlegare og det var supert, men hadde det litt tungt i vinter. Så har lyst til å prøve ketolyse for å kome godt i gang igjen på veien nedover, men har ikkje det beste forholdet til legen min. Alt utanfor det oppleste og vedtatte er ho veldig negativ til. Sånn "det er ikkje nokon diskusjon"- negativ... Ho har heller aldri vore spesielt interessert i å følge opp overvektsproblematikken min ("du klarer å slanke deg om du vil"). Og med ventetidene for å få time til lege, ville eg vel neppe kome i gang før i oktober

Kan eg berre hoppe i det, når eg stort sett er sunn og frisk (bortsett frå mine altfor mange ekstra kilo)?

Ja, du kan hoppe i det. Samboern min har gjort det med stort hell. Han tar krom, magnesium, kalsium og selen-tilskudd i pilleform i tillegg til mat.
Men det lureste er kanskje at du bytter til en mer forståelsesfull lege, og tar en helsjekk uansett?

Opprinnelig lagt inn av Vilja_, her.

Heisann! Jeg er ny her og lurte på en ting. I dag har jeg spist 2 stekte egg med litt allround krydder på og 125 gr bacon til frokost. Jeg drakk 1 glass vann og 1 kopp kaffe. Høres dette greit ut? Jeg ble stapp-mett.. Følte egentlig at jeg "skitnet" til kroppen med fettet fra baconet, men det er nok bare en vane Det skal også sies at det var GODT!

Jeg vet ikke hva allround-krydder er, men ellers hørtes det helt greit ut -- kanskje litt lite drikke?

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat