Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-05, 12:58   #5
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Av alt dette er det vel egentlig bare fisk jeg bruker til middag.

Grønnsaker er bra. Hvis han tåler grønnsaker kan du lage det i alle verdens varianter. Og så pass på å variere de ulike typene kjøtt, ikke bare en sort, men en variert diett med lam, storfe, fugl etc. Gjerne også vilt og andre ting. dette fordi allergier er mer sannsynlig å provosere fram av et ensidig kosthold. Du sier han ikke tåler melk. Gjelder det ost også? Det kan være han er allergisk mot laktose, og ikke melkeproteiner.

HVis han tåler grovt mel (bygg, rug, havre) er det proteiner i dette. Det samme gjelder for eksempel avokado. Vær forsiktig med nøtter hvis han har tendenser til allergier. Det samme gjelder ting som for eksempel jordbær. Disse tingene kan lett provosere fram flere allergier.

Er du helt sikker på at det er de enkelte produktene han reagerer på, og ikke noe som er felles i de forskjellige måltidene? For eksempel at han spiser brød til alle måltider, og kaster opp enten han får melk eller soya til? OG så er fisken rullet i mel og stekt på panne, og han reagerer på melet, ikek på fisken? Jeg spør bare fordi du ikke beskriver hvordan dere har gått fram for å bestemme hva han reagerer på. Men siden du har vært hos en ernæringsekspert har dere sikkert diskutert hvordan dere skal gå fram.

Jeg tror den enkleste måten å få middagstips/mattips på er ved å gi oss en liste over hva dere vet at han tåler. Så kan de kreative sjelene her inne gjøre sitt aller beste: det er mange av dem, og alle vil gjerne hjelpe en liten gutt.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat