Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-05, 14:32   #8
Dragen
Juniormedlem

Medlem siden: May 2004
Dragen er på en erverdig vei

Lillebror har kastet opp helt siden han begynte med fast føde. Han har aldri gulpet før den tid, så jeg tror ikke han har Reflux.

Lillebror nektet å drikke erstatning, og da vi begynte å gi ham babygrøt, fikk han flekker rundt munnen, og nektet å spise det. Vi gikk over til barnemat på glass, det gikk helt fint. Men da vi begynte med brød, begynte han å kaste opp.

Lillebror kastet opp en gang i døgnet +-. I september i fjor tok vi negative blodprøver, i november var prøvene positive på melk, egg, fisk, nøtter, soya og hvete.

Vi kuttet ut melk og fisk først, fordi det er det som fremkaller oppkast. Han kaster opp umiddelbart dersom han får i seg ren melk eller fisk. Han har ikke laktoseintoleranse, for han tåler ikke ost heller, og han reagerer bare det er spor av melk i maten. Dette er jeg sikker på fordi vi har brent oss noen ganger.

Deretter kuttet vi egg og soya, og da sluttet han å hoste og brekke seg om natten, og begynte å sove mye bedre. Nøtter har vi aldri gitt ham, og hvete får han fortsatt.

Lillebror har tatt tarmbiopsi for å sjekke om han har Cøliaki. Det har han visst definitivt ikke.

Nå for tiden spiser Lillebror mye kylling og karbonadedeig. Han er glad i all slags kjøtt, liker hvitløk, og er veldig glad i avocado. Vi spiser melkefrie pølser. Han spiser ris, poteter, litt pasta og hjemmelaget potetmos. Og Lillebror drikker kalsiumtilsatt rismelk, vann, eple- og appelsinjuice.

Dragen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat