Sv: Maistarternes veietråd!
Hei alle sammen! Håper også å få være med i denne gruppen. Jeg startet med Ketolyse Tirsdag 25/5, på 91,9 kg. Håpet er å komme såvidt innunder 70, men har ikke satt meg noe spesielt mål på nøyaktig kilo da jeg ikke er ute etter å bli det ene eller det andre, bare slankere og mer riktig formet i forhold til høyde.
Den første uka gikk jeg på to sjokoladesmeller, så har prøvd å utelukke uka fra kuren, men gikk da ned 0,6kg til tross for to store melkesjokolader :P
NÅ, derimot, er jeg skikkelig motivert. Har bestilt startpakken fra Ketolyse.no og er igang med stix og kosttilskudd. MEN, sliter med to ting: Pepsi max er min avhengighet. Det står at denne er tillatt, men samtidig leser jeg om søtningsmiddel som ikke er lov, aspertam er vel ett av disse som var tillatt. Trenger jeg å kutte ut min kjære pepsi for å få bedre resultat?
Det andre er tyggis. Jeg jobber helt oppi ansiktene til folk og røyker i tillegg så jeg er helt avhengig av tyggis for ikke å sitte med ufattelig dårlig smak i munnen. Har ikke sjans til å pusse tenna stadig vekk på jobb, men kan gurglevann være aktuelt? Leste meg til at 1 stk extra tyggis faktisk er halvannet karbohydrat! 3-4-5 slike iløpet av en arbeidsdag så er jo det strengt tatt halve dagskvoten :P
Så til noe jeg bare lurer på: Jeg prøver å ikke være "hysterisk", men jeg kjenner jo at jeg ser veldig nøye etter på alt jeg kjøper og mye kan derfor bli litt lite variert. Jeg er fryktelig glad i kylling og svinekjøtt, og disse er jo mager..så hvilke tips har dere som er mer erfaren i gamet for at jeg kan øke fettet?
Ellers en vanlig dag: Omelett til frokost med sopp, paprika, tomat og skinke/bacon
Til lunsj spiser jeg mest salat med kylling og/eller egg og reker.
Middag er oftest kyllingfilet med salat, svinekjøttdeig med smeltet ost og salat, biffstrimler med brokkoli og blomkålgrateng..osv
Spiser ikke særlig mye kveldsmat.
Jeg har hund og går tur 2-3 ganger om dagen avhengig av skiftet på jobb, vanligvis i minimum en time pr tur. Prøver å gå raskt, men jeg har en hannhund..såeh..hehe, han skal stadig stoppe og snuse/markere..Har ikke samvittighet til å gå ekstra turer uten ham.
Jeg 'scorer' bare 10% på ketostixen, men har jo som nevnt bare hatt 5 dager siden siste "utskeielse" forrige uke så håper dette tar seg opp! Noen nybegynnertips dere vil komme med for å øke motivasjonen ytterligere?
Har forøvrig ikke tatt mål, bare vekt..vet jeg burde målt også, men glemmer stadig å finne ett sted jeg kan kjøpe ett målebånd..
Ellers, morsomt å lese alle som får så gode resultater og skulle ønske jeg greide det også!
|