Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-05, 14:40   #11
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Dragen

Lillebror er to år, og er allergisk. Han har utslag på melk, egg, fisk, nøtter, soya og hvete.

Melk og fisk er det verste - får han i seg det, kaster han opp umiddelbart. Soya og egg fører til brekninger. Nøtter har vi ikke prøvd enda. Det ser foreløpig ut som det går greit med hvete, men jeg tenker at vi skal redusere inntaket av det også.

Vi har vært hos en ernæringsfysiolog, som sa at vi skulle kutte ut det vi så at han ble syk av, men som ikke kunne gi oss et eneste konkret tips om hva vi skulle lage til middag.

Nå prøver jeg alternative kilder. Her inne vet jeg at det er mange som er opptatt av kosthold, så jeg lurer på følgende:
- Er det noen som har noen gode oppskrifter til meg? Frokost, middag, lunsj?

Jeg har en CD som heter Min mat lagt inn på datan. Her legger inn det en er allergisk mot og så dukker det opp oppskrifter ut fra dette.

Jeg får opp en god del oppskrifter når jeg legger inn allergenene til barnet ditt, men de blir ganske lange for meg å gjengi her. (ikke lett å få til det med 2 åring rundt beina og som klør i fingrene etter å taste på tastaturet).

Hva er han glad i da?