Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-10, 13:02   #1
Mr.K
Juniormedlem

Mr.K sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 46
Mr.K er på en erverdig vei

Så var det på'n igjen. Denne gangen med verdens beste motivasjon

Hei alle sammen!

Etter utallige forsøk på å komme ned i vekt, ser jeg at det å gå tilbake til en "ketogen" diett er tingen. Har prøvd det før med stort hell, men dessverre holdt ikke viljestyrken, så vekten kom tilbake. Har vært utrolig skuffet over meg selv og orker ikke ha det sånn lenger! I tillegg har jeg fått ny og enda bedre motivasjon i forbindelse med at samboeren og jeg skal ha vårt første barn i desember :-) Gleder meg utrolig mye! Ønsker selvfølgelig dette for min egen del og helsen, men innrømmer at dette er et ekstra tupp i ræva (unnskyld språket)!!
Jeg ønsker ikke å være den pappaen som ikke orker å leke, løpe og styre masse med kommende barn. Det som også er viktig er at jeg går frem som et godt eksempel etterhvert som barnet blir eldre. Vanskelig å stå med pekefinger hvis man ikke følger samme eksempel selv ?!

Uten å ha vært på vekten enda, så tipper jeg at jeg ligger der jeg var sist- Dette vil si ca. 140kg fordelt på 185 cm. Har vekten fordelt ganske jevnt på kroppen, problemet er bare at det så altfor mye av den!
Da jeg ikke er spesielt glad i å lage mat, og dette har nok vært en bidragsyter til sprekker, har jeg i dag bestilt ferdig mat fra spisdegslank.no. Etter å ha gått på ketolyse kuren en gang før, så ser jeg at denne kuren er ganske lik og maten inneholder mindre enn 25g karbo om dagen. Håper denne måten å gjøre det på kan bidra til at jeg fullfører!

I forbindelse med starten av kuren tar jeg selvfølgelig imot tips o.l.
Har også noen spørsmål...

Kan jeg spise noen type tyggis pastiller e.l på denne kuren? (f.eks ifa e.l)
Kan jeg ta noen drinker (vodka) med lettbrus som blandevann i lystige lag?
Er generelt lettbrus ok? (Veldig glad i pepsi max)

Skal prøve å oppdatere etterhvert som tiden går fremover og ser frem til mange hyggelige timer her inne :-)

Hilsen en som ønsker å endelig fullføre!

Mr.K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat