Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-10, 13:41   #35
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Trening og ketose

Opprinnelig lagt inn av Waterlilies, her.

Jeg trener en del, siden jeg er ny her - er det noen som kan gi meg råd om hva jeg skal spise før trening?

Det tar ca 2 timer før fettet du spiser kommer ut i blodet, og da er også fettforbrenninga på sitt høyeste. Du må nesten tenke litt bakvendt når du trener på lavkarbo, fordi du har konstant lavt blodsukker - det som man IKKE vil ha når man trener på vanlig kost. Her er det fett som gjelder, og selv har jeg mest energi om jeg ikke har spist på ca 4 timer. Jeg spiser som regel kraftige måltider, for de har ETT fomål: Å holde meg mett lengst mulig, ergo spiser jeg mye fett og proteiner. Ikke gjør feilen å spise litt karbo før trening, for da risikerer du å senke fettforbrenninga med 25 % ganske raskt, noe som vil gjøre deg dorsk og tung under trening.

Kort sagt, den energien du skal bruke når du trener på lavkarbo, den bærer du med deg hele tida, det er ikke nødvendig å spise, for det er fettet ditt du skal bruke

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat