Sv: hva gjør dere når dere er bedt bort på middag?
Jeg synes aldri det er noe problem å gå på restauranter. Blir bare et problem dersom det er pizza eller pastarestaurant, dersom de ikke har antipasta, eller antipizza på menyen. Er som Gerd skriver, bare å be om mer grønnsaker.
Når det gjelder å bli invitert bort så kan det være lurt å spørre. Etterhvert som jeg hadde levd lenge i ketose ble jeg litt eplekjekk. Opplevde at det aldri var noe problem. Unnlot bare potetene, risen og rotgrønnsakene. Men så var vi på et familiebesøk, altså etter at jeg var blitt eplekjekk og supertrygg, og fikk vite at de skulle servere kyllinggryte. Jeg tenkte at det er jo ikke noe problem. Helt til verten satte gryten på bordet. Gryta var stekt ris med litt kyllingbiter i. Jeg prøvde å plukke ut kyllingbitene, men jeg fikk vel ikke knota ut mer enn maks 10 gram kylling. Var temmelig sulten når vi dro derfra for å si det sånn.
Vet ikke hvorfor du har lagt om kosten. Men for meg handler det primært om helse, og sekundært om vekt. Når jeg forklarer at jeg ikke kan spise hva som helst fordi jeg har hatt problemer med insulin (kortversjon som jeg forklarer) blir dette alltid respektert. Kan kanskje være enklere med en helsetilnærming enn slanketilnærming. For da kan du fort havne i diskusjonen på at det er jo ikke farlig med et unntat (merk ett, akkurat som om det besøket er det eneste unntaket du vil møte på) og en diskusjon på hva som er fetende/slankende. For man blir jo ikke feit av poteter og brød må vite 

Blitt ketolikk
|