Fysisk syk av lavkarbo
Har i 2 år levd på mindre karbohydrater enn tidligere. Det vil i grove trekk si fedon brød, masse masse grønsaker og unngått poteter, pasta og ris. Gikk ned noen kilo i begynnelsen, og har deretter vært nokså stabil. Har nå prøvd helt lavkarbo, men etter dag 8 med ferdigmat fra spisdegslank.no måtte jeg kaste inn hånkledet.... Etter få dager merket jeg høy hvilpuls, men følte meg ok, deretter ble jeg mer og mer slapp og mistet etterhvert matlysten. Dag 8 kom jeg meg såvidt gjennom dagen og hjem fra jobb. Hadde ingen krefter, fikk ikke i meg mat, klarte ikke sove og følte meg bare helt elendig. Drakk imidlertid litervis alle disse dagene, jeg som aldri drikker stort. Hadde intens hodepine som ikke ga seg med hverken væske eller maksdose av paracer og Ibux.
Min vei ut av dette ble langsomme karbohydrater - Crusli 4 nøtter med surmelk og etterhvert fedonbrød.
Inntil dette skjedde følte jeg at maten var bra, jeg spiste masse, klarte meg fint uten andre ting. Hun som anbefalte meg dette fikk masse energi, men jeg falt helt sammen. Orker ikke tanken på dette igjen, men er jo overbevist om at mindre karber er veien til et sunt liv...
Noen som har noen tanker om dette?
|