Sv: Lavkarbo-lite variasjon?
Opprinnelig lagt inn av Capricorne, her.
for en som er veldig kresen i matveien kan dette bli en utfordring..
Fisk og kjøtt er vel og bra.. men tilbehøret skorter det visst på.. Ikke spiser jeg asparges, heller ikke brekkebønner, ikke klarer jeg olje som dressing.. noe som gjør at det blir lite salat.. avokado liker jeg heller ikke.. takler ikke frø i brød eller annen mat.. (får brekninger) så .. jeg lurer da.. har jeg begitt meg inn på noe jeg absolutt ikke kommer til å klare?
Jeg er veldig glad i brød, pasta og alt annet godt.. Forguder risgrøt, og mye annen "nei nei mat"..
Vel, det jeg egentlig lurer på er om dere vet om annet tilbehør til mat enn brokkoli, blomkål, agurk og paprika?
Noen dressingtyper man kan lage uten at man skeier helt ut?
Noen typer brød, som minner om brød..
** og at man kan få tak i ting i en vanlig dagligvarebutikk er et must **
Vel, MÅ du ha tilbehør da? Men det er kanskje lett å si for en som var ekstremt kresen som liten, men som nå hiver i seg det han ser. Jeg kan godt spise tre måltider pr dag med kun kotelett med smør på.
Fisk med selvlaget hollandaisesuas. Biff med Bernaisesaus. Egg og Bacon. Når jeg tenker etter, spiser jeg veldig sjelden grønt, det er nesten litt i veien bare Eller kan jeg bare si at jeg også forguder risengrynsgrøt, det var livretten i mange år. Men jeg kan ikke spise det lenger, fordi jeg er glad i kroppenn min, og vil gi den næring, ikke dritt, så da så.
Det høres brutalt og "lett for deg å si" (det er det IKKE), men det er helt riktig som Bjørn Dæhlie sier: Det er forskjell på å ville, og å VIRKELIG VILLE. Den som virkelig vil, vet at han må OFRE noe. Er du villig til det, er det ikke grenser for hvor langt du kan nå. Vil man ikke ofre, vil man sjelden nå sitt mål. Det er ikke sånn for alle, men for mange.
|