Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-04, 17:42   #192
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Griser og sånn

Vi kjøper en halv gris av mamma og pappa hver høst, som de har fôret opp med mye grønt og poteter, og lite kraftfôr. De to grisene (ikke mamma og pappa...) går ute og ruller seg i søla når det har regnet, og spiser meitemark og røtter og tygger på steiner. De blir klødd på ryggen og er sosiale. Jeg kaller det "lykkelig kjøtt", da jeg vet at det ikke tilfredsstiller helt definisjonen på økologisk kjøtt. Nå er fryseren vår tom for denne halve grisen, og i dag har vi hatt grillribbe fra butikken. De andre er på sommerfest på skolen og griller (jeg orket ikke), så jeg stekte kjøttet i panna og spiste med salat + en tomat + olje. Det var veldig, veldig godt! GÆR GÆTT som vi sier på min dialekt. Og det fine var at dette kjøttet ikke var marinert med glukose, mel, MSG-krydder, nitritt, vegetabilske oljer, E-stoffer og annet herk. Det var heller ikke så salte som annet kjøtt - akkurat passe. Krydder var pepper, løk, hvitløk og paprika. NAM. Så får det være at det ikke var en lykkelig gris...