Sv: Lavkarbo-lite variasjon?
Jeg spiser også mye mer variert nå enn jeg noen gang ar gjort, spesielt når det gjelder grønnsaker. Til og begynne med var jeg ikke så flink til å variere, men det kom nok litt av at jeg måtte bare ha det så enkelt som mulig inntil kroppen (og ikke minst hodet) hadde vendt seg til nye matvaner. Ikke stress så mye i begynnelsen med hva du spiser så lenge du holder deg til "lovlige" ting, så tror jeg variasjonen vil komme litt etter hvert som kroppen og smaken endrer seg.
Jeg bruker også noe bær (spesielt nå i sesong for norske bær) for jeg vil ikke kutte det helt ut. Men jeg kjøper ikke ferdig syltetøy, kun rene bær som jeg ordner noe digg av. Det kommer jo ann på hvilken filosofi du velger å følge, men både Ketolyse og spis deg slank er ikke motstander av litt bær. Sofia Hexeberg skriver også i boka si at man skal bruke sesongbær i stedet for frukt. Ser også at kroppen min reagerer mer positivt når jeg ligger noe høyere i kh-inntaket enn de fleste anbefaler og at noe av kh kommer fra bær og nøtter i tillegg til grønnsaker. Dette er individuelt og du må nesten bare prøve deg frem. Jeg brukte over et halvt år på å komme frem til hva som fungerer best for meg og blander egentlig ulike kostholdsfilosofier.
Personlig er jeg også av den oppfatning at man ikke skal kutte ut grønnsaker og kun leve på koteletter og smør, men er det det som fungerer for deg for å komme i gang, så bør du gjøre dt ihvertfall for en periode.
Lån bøker om de ulike retningene dersom du har mulighet til det og les deg opp på hva som er "tillatt", mange av bøkene har jo også mange gode oppskrifter. Men som sagt bruk den første tiden på å holde deg i lavkarboverdenen og se hvordan kroppen din reagerer så kan du varierer mer og mer etter som de gode vanene setter seg 
Lykke til, dette klarer du. Ikke gi opp for det tar tid for både kropp og psyke og omstille seg 
|