Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-05, 13:55   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

hei hei

om atkins-bar er lov? Vel. 15 karbohydrater er lite - og de fleste bør komme fra grønnsaker. Dessuten er det slik at de fleste opplever at barer stagnerer vekttapet. Men du kan prøve - og se. Om vekten stopper opp, vet du hva det er.

Hvordan man regner ut karbs i grønnsaker? Man veier maten. Om man har 200 gram grønn paprika - så finner man ut hvor man karber det er i 100 gram paprika ( her, f.eks: http://www.lavkarbo.no/?side=matvaretabell ) - og det er 3,3. Også ganger man det med 2, også vips, så har man 6,6 gram karber foran seg. Verre er det ikke. Men altså - du må veie - gjetting kommer du ikke langt med

Sitat:

kan jeg spise så mye jeg (nesten) vil av fisk, kylling, egg, smør, rømme, creme fraiche?

egg, rømme og creme fraiche er det karber i (selv om det er lite) - så det skal du regne med. begrenser seg jo selv.


Sitat:

hva med smøreost eller ost i det hele tatt?

titt på pakken om det er karber i

Sitat:

er det begrensninger i løpet av en dag på salat?

Sjekk matvaretabellen. Du skal spise MYE salat for å komme opp i 15 gram karber! Salat veier jo ikkenoe.

Sitat:

dette bør jeg kanskje kutte ut helt til introduksjonen er over?

Vel - du følger ketolysekuren? Da har jeg skjønt det slik at man "kan spise hva man vil, så lenge man er under 15 karber.."? Om man følger atkins induksjon, er det noe annet. Jeg ville uansett ventet med bær.

Sitat:

sånn mørk mørk sjokolade, hvor mange karbs skal man regne på den for en rute?

Hold deg unna sjokoloaden, du! Uansett vil du miste søtsuget ditt etter noen dager. Og - som sagt, alle karbene dine bør komme fra grønnsaker.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat