Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-10, 14:19   #1495
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Svinekotelett med pestosmør

Opprinnelig lagt inn av Cupcake123, her.

Hei, jeg er ny og jeg lurte på om man kan drikke melk, spise ost og frukt/bær?

Dette er ikke tråden for å spørre slike spørsmål... Jeg ser du har skrevet kostholdsfilosofi ketolyse, så da går det dårlig med melk. 3-4 dl melk er dagskvota for karbohydrater... Bruk heller karbohydratkvota på grønnsaker og hvis du tåler: kremfløte/seterrømme/crème fraïche.

Du kan spise så mye ost du vil med unntak av brunost/prim. Men det er verdt å nevne at noen opplever liten/ingen vektreduksjon når de spiser ost. Ost er en av partystopperne.

Man kan spise litt av noen frukter og bær. Avocado har bare 0,5g kh per 100g, mye fett og er ypperlig ketolysemat. Men det er få frukter vi kan spise. Bær er som regel bedre enn frukt.

Her er en liste med frukt og bær med minst kh i stigende rekkefølge. Så jo høyere opp på skalaen, jo mindre kan du spise av det. Og man bør ikke spise de med mest hver dag når man skal være så streng som ketolyse heller...

Avocado: 0,5
Rabarbra: 0,7
Lime: 0,8
Sitron: 2,2
Bringebær: 3,2
Melon, kantaloupe: 4,2
Molter: 4,4
Guava: 5,0
Stikkelsbær: 5,4
Melon, honning: 5,6
Paradisepler (hva nå det er): 5,8
Pasjonsfrukt: 5,8