Sv: Hva gjør dere når dere er bedt bort på middag?
Jeg føler ikke at det er uærlig i det hele tatt å bruke helse som grunn til at jeg spiser ketosevennlig! Selv om jeg ikke uoppfordret tar opp hvordan jeg spiser, så er det selvfølgelig noen som merker at jeg ikke spiser det samme som andre eller som jeg pleide tidligere, og da er jeg alltid nøye med å spesifisere at jeg ikke spiser slik som en slankekur, men fordi jeg prøver å fokusere på å legge om livsstilen og fokusere mer på det som er bra for meg.
De aller fleste reagerer veldig positivt, og de bemerkninger jeg får er av typen "bra for deg - skulle ønske jeg hadde motivasjon til å gjøre det samme". Etterpå er mange nysgjerrige og spør mye, men ingen har så langt kommet med noe negativt. 
Fordi jeg er åpen om det jeg ser på som min nye livsstil, tenker de fleste på dette når jeg blir bedt over, og spør rett ut hva jeg kan spise. Med tommelfingerregler som rent kjøtt og kjøttdeig, fisk, grønnsaker, salater osv er det ikke noe problem å servere eventuelle sauser, ris, pasta osv ved siden av kjøttet slik at jeg bare spiser det jeg kan spise.
Om noen ser ut til å synes det er vanskelig foreslår jeg å gjøre middagen til en slags spleiseaffære. Dette faller gjerne i god jord, for mange er nysgjerrige og synes det er morsomt å se på hva jeg kommer med, når jeg forteller at jeg tar med god mat som alle kan spise.

|