Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-10, 20:02   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, men ikke ketose, funker det?

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.


Forresten, må bare spørre dere om noe... Har dere det noen ganger slik at dere ikke er hverken sulten eller har lyst på noe søtt, men bare merker at kroppen skulle hatt noe mer energi ved at dere blir litt fjerne, får hjertebank og kaldsvetter (litt a'la bomullshode, men verre)? Jeg fikk det da jeg gikk på høykarbo hvis det gikk for lang tid mellom mat og jeg merker at jeg får det nå også.... Regner med at det forsvinner etterhvert som blodsukkernivået mitt har stabilisert seg??? Håper det, for jeg takler det dårlig...


Cec xxx.

Jeg har perioder der jeg omtrent ikke har sultfølelse og glemmer å spise. Da blir jeg slapp og det skjer brått, ellers blir jeg fysen og vil ha alle mulige greier eller så få rjeg vondt i hodet. Prøver derfor å fokusere på at jeg skal ha 3-4 måltider på omtrent samme tiden av døgnet (blir jo ofte det når man jobber uansett) også tar jeg meg en snack (f.eks ost og skinke eller grønnsaker og dip) dersom jeg blir småsulten innimellom. Prøver som sagt å spise når jeg er sulten til jeg er passe mett, verken mer eller mindre men glemmer meg av og til ut.

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Etter mange år på Grete Roede har jeg en enorm fettaversjon og er vant til å spise magert, tror kanskje det er litt av problemet mitt. er livredd for å gå OPP i vekt pga. alt fettet... Hadde du det sånn og???

cec xxx.

Vi har jo i alle år blitt tuta ørene fulle om hvor farlig fett er så det tar tid å komme over det. Jeg ble nesten kvalm av meg selv i begynnelsen når jeg pøste på og hadde ekstra smør på bacon, men jeg bare lot det stå til. Nå når jeg ser hvordan det hjelper og hvor lite jeg fyser på ting gjør det meg ingenting lengre, men det er jo viktig at det er "riktig fett" - dvs mest mulig ubehandlet fett som naturlig fett kjøtt, meieriprodukter, ulike typer planteoljer (f.eks cocosa) enten naturlig i fete varer som avocado eller som gode oljer til dressinger o.l. Margarin er ikke noe særlig bra. Det tar tid men du kommer nok over det så snart du finner ut hvor mye det hjelper.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat