Sv: Tråd for junistartere
Hei! Jeg vil være med i juni-tråd! Så hyggelig at så mange deler min kostholdsinteresse, har testa alt mulig (som skal være sunt) og til slutt stod nesten bare Atkins ol. igjen, for jeg har vært så uhyre skeptisk til fettmengdene, samt at det å innta så mye av daglig næring høyt oppe i næringskjeden har svidd litt i min sosiale og økologiske samvittighet...
Men nyskjerrigheten ble større og større, og nå måtte jeg bare prøve. Tenker at det må vel gå an å finne sunne middelveier når vekta er på plass, inkludere mer plantebasert protein og mindre animalsk. Har tatt sentrale blodprøver etc hos legen og skal gjøre disse igjen om en stund for å se om "farlige" verdier går opp eller ned. Har ikke så mange kilo som skal av, så da kan jeg vel ikke forvente den store hurtigheten? Startet mandag for enuke siden, gikk ned 2 kg ila. de fem første dagene, så stoppet vekta i helga og gikk til og med litt opp igjen. Da har jeg enten spist for mye grønnsaker/salat, eller så er det sånn det skal være. Jeg liker maten, uvant å spise så mettende mat og samtidig være på diett! Artig å ha andre og dele erfaringer med! Jeg heier på dere, junistartere!
|