Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-10, 10:46   #7
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Kunstig søtning + kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Synes bare det er så mange som hiver innpå med div. kunstig søtning (som jeg er meget skeptisk til og får vondt i magen av selv), lettbrus, fun light (som det ikke er lov til å kalle saft engang fordi den aldri har vært i nærheten av et bær eller en frukt!) og slike ting. Henger liksom ikke helt på greip i forhold til "ren mat". Men som du sier så er det jo helt sikkert mange her inne som holder seg unna det også.

Tror mange, spesielt i starten bruker slike ting for en mykere overgang til ny livsstil. Om en plutselig ikke har noe tillatt søtt hadde nok det tatt motet av flere! Ser at mange nye kun er på utkikk etter erstattere for sukkerholdige ting, feks drikke, godis eller kaker. Derfor blir det jo mange tråder om det også siden det er noe av det første folk spø om. Når en har vert i gamet en stund og kroppen slutter med cravings kommer en ikke på at en har lyst på det heller...

Jeg skal ærlig innrømme at jeg koser meg med sukkerfri sjokolade av og til og nyter det til de grader. Men det er forskjell på av og til og flere ganger daglig syns jeg! De sjeldne gangene jeg bruker søtning, i kaker feks, blir det sukrin eller stevia som jo er naturlig...

Flere bryr seg sikkert lite om dette med ren mat, og kjører lavkarbo kun for å gå ned i vekt. Da har jo ikke kunstig søtning noe å si.

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat