Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-10, 10:53   #8
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kunstig søtning + kosttilskudd

Mange har vel levd ganske usunt i lange perioder, men egentlig aldri tenkt helt over det før de blir hekta på lavkarbo av ymse slag.
Jeg ville aldri visst at jeg hadde jern-,magnesium-, og kalium-mangel f.eks. hvis jeg ikke hadde tatt blodprøver. Og disse prøvene i tillegg til diverse andre, gjorde at jeg måtte tenke igjennom kostholdet mitt for å unngå flere forskjellige typer medisiner på sikt.
Det er nok slik at veldig mange som ikke tenker over kostholdet sitt overhodet også har en del mangler, men vet det ikke, fordi det ikke er i fokus.
Her inne er kosthold og helse veldig i fokus

Jeg drikker light-brus, Fun light, og hiver innpå søtningsstoffer i den grad jeg ønsker. Men jeg opplever at jeg ikke trenger så mye søtstoff nå som før for å være fornøyd med smaken. Å leve helt uten søtsmak kan jeg ikke tenke meg... Jeg er ikke bekymret for søtstoffer. Jeg har hatt nær familie med diabetes i mange år, og der har det vært dynget på med søtstoffer (mye mer enn jeg orker å spise pga bismak), og det virker som det går helt fint.

Jeg er opptatt av at kroppen min har det bra, og noen dager har den det best med Cola zero i store mengder og en sjokolade-Atkins bar. Andre dager har den det bra med rent kjøtt eller fisk
Jeg er veldig fornøyd med at jeg har lurt kroppen min til å tro at det er sukker i Cola zero, så hver gang jeg føler meg litt "uggen", så trenger jeg ikke vanlig cola lenger, men kan drikke zero. Topp !

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat