Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-10, 19:13   #18
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Legen sa: slutt med ketolysediett ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

I blant tenker jeg at dersom alle andre yrkesgrupper hadde tenkt som en god porsjon av legestanden, hadde de gått konkurs. Tenk deg selv om en frisør kun hadde klipt hockey og satt permanent, fordi vedkommende ikke hadde åpna et fagblad med tidens trender siden hun/han tok utdannelsen sin en gang på åttitallet? Hadde jeg vært lege, tror jeg vel jeg hadde tatt mye stolthet i å holde meg oppdatert i hva som rører seg av forskning innen helse og medisin, i stedet for å sitte og ruge på gammel og utdatert kunnskap .

En del av denne holdningen mot bl.a. kolestreol, henger nok igjen siden den gang lege ble sett på som et såkalt "høystatusyrke" og før i verden hadde en lege mye makt (det var presten, legen og lensmannen som hadde noe de skulle sagt).

Virker som om mange (spesielt legene selv) mener at de fremdeles er hevet over alle oss andre (gudekompleks) og kan så mye bedre enn oss andre, og det gjelder ikke bare eldre leger gitt. Selv har jeg snart fullført en doktorgrad i materialfysikk så det hever vel meg også ganske høyt over menigmann eller *setter nesa høyt i været og snøfter* - hehehehe

Har en søt liten historie om leger og gudekompleks, litt utenom tråden men skitt au - les og le .

Jeg skulle for en del år siden fjerne mandlene i godt voksen alder. Jeg hadde på den tiden piercet tungen. Skulle på sykehuset for en preliminær undersøkelse før innleggelse og inn kommer en lege som kunne minne om McSteamy sånn omtrent midt i 30-åra. Mmmmm tenkte jeg, naise å få noe lekkert å se på, vel det varte omtrent 5 minutter for han hadde tydeligvis et aldri så lite gudekompleks.

Han skulle jo selvfølgelig se på mandlene mine og da han oppdaga piercingen røska han tak i den mellom to fingre og drog tunga mi langt ut. Du kan trygt si at det gjorde veldig vondt selv om jeg hadde hatt den i flere år. Jeg tent på alle plugger, vel og greit at fyren var i mot piercinger men å gjøre noe sånt var jo totalt uprofesjonelt.

Dette var på den tida at de superpisseskoene med sylspisse stilletthæler nettopp hadde gjort sitt inntog og jeg satt i en stol som var hevet litt over golvet og han satt på en krakk nedenfor. Jeg sikta hælen inn i mot legens kronjuveler og klarte å knurre frem (med tunga på utsiden) at dersom han ikke slapp taket kom han til å synge sopran resten av livet. Han slapp taket, skikkelig fornærma og klaret å vrenge utav seg noe om at piercingen kunne være årsaken til mandelproblemene mine. Jeg svaret bare at hadde han giddet å sette seg inn i min sak ville han sett at jeg har hatt problemer med mandlene siden jeg var bare et par år gammel. Da ble'n sur gitt og gikk.

Sykepleieren som var tilstede flirte godt og sa at det var på tide at noen satte han på plass for han var akkurat lik mot alle pasienter og ingen tørte å si noe for han var jo legen og ingen tuller med legen. Jeg ga klar beskjed til sykepleieren om at dersom jeg så han på operasjonsstua kom jeg til å marsjere ut og hu skreiv det ned i papirene mine Så aldri mer han der dusten og bra var det, tror ikke jeg kunne stått inne for mine handlinger. Slik oppførsel blant leger har jeg opplevd så mange ganger og spesielt på sykehus, selv om det er sykepleierne som virkelig gjør en fantastisk jobb der.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat