Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-10, 17:00   #1
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

"Kur" for diabetes

Nå må jeg si jeg ble lettere overrasket og særdeles fornøyd her! Har de siste par månedene lagt om helt fra Statens kostsabotasje og spist lavkarbo og masse god, feit mat. Selvfølgelig fordi jeg vil ha magerutene frem før strandsesongen men også fordi jeg, som Type 1 Diabetiker, rett og slett ikke klarer å regulere blodsukkeret med 50-60% av energiinntaket fra karbohydrater.

Jeg har faktisk et rimelig godt, stabilt blodsukker nå og helt greie langtidsverdier (HbA1c) på tross av at jeg har gått fra 26 enheter nattinsulin hver kveld samt 20-30 enheter hurtigvirkende insulin til hvert av dagens 3-5 måltider, til ei sprøyte med 25 enheter 12-timers insulin hver morgen. En utrolig endring i livskvaliteten til en insulinavhengig diabetiker!

Kom over denne linken på kostreform.no:

Kan Ungdomsdiabetes Helbredes?

Her skriver Dag Viljen Poleszynski endel råd for diabetikere (type 1) som vil redusere insulinbehovet sitt eller rett og slett (type 2) bli helt friske, blandt annet:

Sitat:

3. Sett langtidsvirkende insulin bare én gang om dagen.

Utrolig.. kunnskapet jeg har måttet finne ut av på egenhånd finnes allerede i medisinsk litteratur. Hvorfor kunne de ikke dette på diabetespoliklinikken på sykehuset?!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat