Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-10, 17:55   #13
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriv til ernæringsrådet!

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

Hei!

jeg vil gjerne se disse mailene, spesielt de som har faglig bakgrunn og kan dokumentere påstander?

For påstander uten dokumentasjon tror jeg nok går rett i spam mappa...

Selv om lavkarbo passer til mange, så betyr det dessverre ikke at det passer til alle.. og det er nok det utgangspunktet ernæringsrådet har for å sette generelle retningslinjer om hva som er ok å spise eller ikke og hva et måltid skal bestå av.

Av alt jeg har lest så er iallefall sukker fienden som burde taes, da spesielt ferdigmat og sukkerdrikker..

Det ernæringsrådet anbefaler i dag passer ihvertfall ikke alle, siden så mange blir syke av den type mat. Når du sier at lavkarbo ikke passer for alle - så mener du vel at ikke alle ønsker å gå på lavkarbo? Lavkarbo er den kosten som er best tilpasset oss mennesker, uansett hvor mye man vil eller ikke.

Dette er jo ikke akkurat "påstander uten dokumentasjon" heller. Det finnes mange nye forskningsrapporter og bøker som viser at dette er det vi holder oss friske og slanke på. De som har fått til denne dialogen med stortinget, er jo ikke akkurat folk uten faglig bakgrunn heller....

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat