Sv: Skriv til ernæringsrådet!
Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.
Jeg tror faktisk at noen blir syke av ernæringsrådet sine anbefalinger. Jeg er enig i at det er alt det andre de propper i seg som gjør at det vipper over for noen.
Jeg er sikker på at mange ville oppleve bedre helse av å legge om til mere lavkarbo med rene matvarer. (...) 
Støtter denne jeg!
Et poeng i denne saken er at det er det å være syk som defineres. Og da har man en eller annen diagnose. Flere og flere diagnoser kommer jo, i så måte er det jo lettere og lettere å si at flere er syke. Poenget mitt er at det å være frisk og sunn ikke defineres. Frisk er liksom bare et minstemål av ikke syk. Jeg tror at mange mennesker ikke bare kunne gjort noe med sykdommer vha endret kosthold, men for mange er jo den største endringen å gå fra frisk, med div som gjerne skulle vært bedre, til friskere og gladere og mer energisk etc.
For min del har det vært slik. Jeg har alltid vært aktiv, aldri vært spesielt overvektig, og har stort sett spist anbefalt mat. Etter jeg endret kostholdet har jeg hevet terskelen for hva et potensielt godt liv er noen hakk, og det føles på en måte som at noe sykdom er fjernet