Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-04, 09:23   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Om Tyroksin drar kalsium ut av skjellettet vet jeg ikke , men man bør ikke kutte ut tyroksin hvis det ikke er noe spesielt man er plaget med.

Både jeg og fruen har hypotyreose, og er medlem i hypotyreose foreningen.

I følge boken "hypotyreosen og jeg" kan det ta likelang tid med tyroksin behandling som den tiden man har hatt sykdommen uten behandling før man fungerer noenlunde normalt.

Fruen hadde sykdommen i 2 år før den ble oppdaget og det tok omentrent like lang tid før hun var tilbake ved sitt ( nesten) gode gammle.

Hvis du ikke allerede har boken "hypotyreosen og jeg" så løp og kjøp, og la dine nærmeste lese boken.

Fruen fikk sykdommen ca. 8-9 år før meg. Jeg husker godt de årene hun hadde sykdommen før hun kom under behandlig. Jeg følte det som om jeg var gift med en zombi. Hun derimot husker nesten ingenting fra disse årene.

Jeg syns vi er heldige som har god effekt av tyroksin og føler med de som har dårlig effekt av medisinen.

Jeg mener at man generelt sett i størst mulig grad skal unngå å bruke medisin , men tyroksin er svært nyttig og så vidt jeg vet, uten bivirkninger.

Kan man ta tyroksin uten at det gir store plager så bør man absolutt gjøre det. Det har gitt oss en helt annen livskvalitet enn vi hadde når fruen var syk.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat