Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-10, 17:52   #2268
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Fordi....

1. Jeg må tømme boksen for vann hver gang jeg tørker klær, som er ca hver dag. Jada, jeg kunne bare lagt slange og latt den tømme seg selv, men så smart er jeg ikke :P

2. Den piper som ett uvær når det er noe den vil, om luka er åpen, vannboksen er full, filteret må tømmes. Bra ja, men den lager sånn lyyyyd.

3. Hovedsaken til at jeg ikke liker den er vel at det har 6 timer å tørke en helt ordinær maskin med håndduker, samt at varmen er veldig ille. Det er snakk om at du får brannsår om du våger deg å ta i klærne etter en viss tid. Har hatt den på reparasjon og de sier den skal være sånn, har hatt lånetrommel som er akkurat likedan og har prøvd alt av program på den uten at det blir noe bedre. Riktignok har garderoben minsket i takt med at jeg har minsket, men den har også minsket fordi klærne rett og slett har blitt ødelagt i tørketrommelen av for sterk varme. Klær som skal vaskes på 30-40 grader tåler jo ikke over 100 grader i tørketrommelen (ja, det er målt)

Er det egentlig rart at jeg har strømregning på 4000 kroner på EN måned i mai liksom

Nå gleder jeg meg bare til jeg skal få mammas tørketrommel med utlufting i neste uke

Hadde kondenstrommel tidligere. En stund bodde vi i et hus med et bittelite bad, der måtte vi også ha både vaskemaskin og trommel. For at ikke trommelen skulle bruke "evigheter" på å få klærne tørre, så måtte vi ha døren åpen, ellers ble luftfuktigheten så høy at det ikke var sjanse til å få de tørre på leeeenge. Utlufting er viktig! Bruker ikke trommel lengre, synes igrunnen det er like greitt

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))