Sv: Kunstig søtning + kosttilskudd
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Vet ikke hvilken Atkins bok du har lest, men han anbefaler IKKE 30 kosttilskudd til dagen, - bare så det er sagt 
Grunnen til at det anbefales kosttilskudd under induksjons- og vedvarende fasen på Atkins er at en ketogen diett (dvs. når du er i ketose) er vanndrivende. Når man drikker mye vann og derved tisser mye, vil en del av nyttige vitaminer og mineraler fra maten rett og slett bli skyllet ut uten å bli tatt opp. Det gjelder ALLE ketogene dietter, ikke bare Atkins. Man renser kroppen for en masse avfallstoffer, men dessverre forsvinner noe av det man trenger også. Det man mister mest av er mineraler: Krom, kalsium, kalium, selen, sink og magnesium.
Håper dette var litt klargjørende 
Veldig klargjørende var det! At jeg ikke tenkte på at det går mye ut med urinen, jeg er ikke ketose (ikke noe mål for meg), men jeg drikker mye mer enn før og tisser jo også dermed mer enn før. Takk for at dere gidder opplyse en newbie som meg! Henger rundt her inne alt for lenge hver eneste dag har jeg følelsen av, men det er så spennende! 
Boka er forresten "Dr. Atkins nye slankerevolusjon" (2001) og han anbefaler temmelig mye synes jeg som ikke tar noe som helst bortsett fra en tranebærkapsel for å forebygge uvi. 
|