Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-10, 22:28   #18
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig søtning + kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Det kan nok virke som om det er mange her som bruker søtstoff mye, men det gjelder nok ikke alle. Selv bruker jeg det aldri. Hvis jeg en sjelden gang spiser noe søtt, f.eks. i selskap, så er det med sukker. Heldigvis liker ikke jeg heller den kunstige søtsmaken, og jeg tror ikke at det er noe poeng å erstatte et onde med et annet. For søtstoff er ikke sunt, og det viktige er å kvitte seg med søtsuget og heller spise skikkelig mat for å holde blodsukkeret jevnt.
Synes du har valgt et fint kosthold, TrillTrall!

Tusen takk!

Nå skulle jeg til å være kjepphøy og si at jeg omtrent aldri bruker kunstig søtning, men så kom jeg til å se bort på tekoppen min... Ok da, jeg har kuttet ned til en sukett i teen nå og drikker i tillegg mye mindre te enn før ettersom jeg ikke har noe sug etter noe som helst om kvelden stort sett.

Det hender jeg tar litt jordbær eller bringebær med krem søtet med ørlite bjørkesøt, men det er vel knapt nok ukentlig det også. Har forresten oppdaget enda en herlig ting med dette kostholdet - får jo aldri dette ekle sukker-plakkbelegget på tennene lenger!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat