Tråd: Drahjelp?
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-05, 23:18   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av cowgrl83

Hvordan ligger jeg an? Er det en grei dagsrasjon?

Som de andre sier - Du spiser altfor lite !! Du skriver at du spiser MASSE grønnsaker, samtidig som du skriver opp en typisk dagsmeny "4 champignon, litt løk, litt kål, litt paprika" + jordbær. Det er IKKE masse grønnsaker i lavkarbo sammenheng.

Opprinnelig lagt inn av cowgrl83

I går ble det jordbær med creme fraise. Følte meg som en stor synder.Var jeg egentlig det? For i forhold til ketolyse, er det helt greit? Men i forhold til Fedon ville d vel vært temmelig nei nei?

Det står under her at du følger South Beach, så da regner jeg med at det er det du gjør ? Da behøver du ikke å tenke på hva de andre tillater. Jordbær med creme fraiche er OK på ketolyse, sikkert ganske OK på Fedon også. Men vi Atkinsere ville kanskje heller hatt piska krem på (det ville vel de på ketolyse også )

Sitat:

Generelt sett er vel oster og meieriprodukter ganske fete og burde unngåes?

For South Beach ja, der er det visst bare light produkter som anbefales. Også til en viss grad Fedon, som er mer litt restriktiv på mengde/type. Men ikke på Ketolyse og Atkins - selv om vi også spiser slikt i moderate mengder.

Om du har bestemt deg for å følge South Beach vil jeg anbefale deg å lese boka. Der finner du mye info om akkurat slike ting.

Håper dette hjalp litt !