Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-10, 11:32   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Kur" for diabetes

Opprinnelig lagt inn av Mytteristen, her.

Jeg kan bare ikke med min beste vilje forstå hvorfor ikke dette er standard første behandling for ihvertfall diabetes type 2. Snakk om evidensbasert behandling, dere!

Jeg var 37 år da jeg fikk diagnosen dia2. Først ville ikke legen min teste meg en gang, han mente jeg var alt for ung!
Da prøvene viste at jeg hadde dia2 uten tvil, ble han stum, rød i ansiktet og etter hvert litt panisk!
Hva i all verden skulle han anbefale meg? Vanlig behandling/råd omkring dia2 er utviklet med tanke på at de som får diagnosen er sånn 60/70++ i alder.
Min leges eneste løsning var å be meg melde meg inn i Diabetesforbundet!
Han hadde rett og slett ingen anelse om hvordan han skulle forholde seg til dette at et ung, ellers relativt friskt menneske hadde dia2! Bare skrev ut resept på metformin (det jeg ba om) da det viste seg at det ikke spilte noen rolle hva jeg spiste. Blodsukkeret var i høyeste laget uansett, og er det også med lavkarbo/ketolyse! Trenger mindre medisiner når jeg spiser konsekvent lavkarbo, da!

Går ut i fra at du mener lavkarbo i første setningen din?!?