Sv: Ny her og trenger litt hjelp
Opprinnelig lagt inn av Gelica, her.
Jeg la inn innlegget under på kvinneguiden og fikk råd om å melde meg inn her.
Jeg har aldri forsøkt lavkarbodiett før og vet vel ikke noe mer om det enn at pasta, brød, knekkebrød og poteter er nei, nei.... (tror jeg)
Kanskje noen kan hjelpe meg med kostholdet mitt når jeg her legger inn innlegget mitt fra kvinneguiden, jeg krysser fingrene:-)
Jeg har nå gått inn for å stramme opp og gå ned i cm og gjerne kg både her og der.
Mitt mål er å gå ned i cm da det meste har begynt å stramme litt vel mye kan man si.
Skulle veldig gjerne gått ned rundt 5-7 kg også, men det er viktigere for meg å kvitte meg med cm.
Tidligere har jeg ikke trent i det hele tatt, har en stillesittende jobb og har spist ca 2 ganger om dagen.
For ca 10 dager siden startet jeg å trene til 30 day shred (puh) pluss at jeg har spist lite og ofte (4-5 ganger om dagen)
Skuffelsen var imidlertid stor når jeg både målte meg (legger, lår, rumpe, mage, armer) og alle mål er klin like nå som for 10 dager siden.
Vekten stod også på det samme.
Hva gjør jeg feil?
Burde jeg spise mindre?
Føler meg egentlig veldig trøtt og sliten om dagen og da blir jeg vel enda trøttere?
For å gi en liten pekepinn på hva jeg spiser, kan en dag bestå av følgende:
Kl 08:00
1 stk Tynt knekkebrød (finn chrisp pluss fullkorn) uten noe på
Kl 11:00
Salat med skinke/kylling eller
2 grove brødskiver med magert pålegg
Kl 14:00
1 stk finn chrisp eller
En frukt
Kl 17:00
Vanlig middag, bare mindre porsjon enn vanlig
+ salat eller grønnsaker
Kl 20:00
2 brødskiver eller 2 knekkebrød med magert pålegg
I tillegg prøver jeg å drikke ca 1,5 liter vann per dag.
Drikker et lite glass melk til middag og kvelds
Jeg har en merkelig svakhet for tomatjuice og kan drikke 1-2 liter av dette per uke.
Jeg blander da tomatjuice, farris, tabasco og sitron.
(Jeg drakk like mye av dette tidligere også)
Hva gjør jeg feil, hvorfor står jeg helt stille både på vekt og mål når jeg faktisk både rører på meg og spiser oftere og mindre?
Noen som kan hjelpe meg på rett vei?
Jeg er ganske så ny sjøl, men den dietten din har i alle fall fint lite med lavkarbo å gjøre. Spørs hvor mye karber de der knekkebrødene dine inneholder da? Men du spiser jo ikke noe fett! Bort med brødskivene (bak lavkarbobrød som du finner masse oppskrifter på her inne) og knekkebrødet og frem med egg, bacon, smør og fløte! 
Men les masse her inne og gjerne noen bøker også, f.eks. Atkins sin og "Bedre uten brød", den holder jeg på med nå og bestem deg for hvilken lavkarbo-retning du vil gå inn på. Selv er jeg på en egenkomponert "moderat lavkarbo" og det funker som bare rakker'n det. 
|