Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-10, 23:03   #24
Bulldog
Gjest

Sv: Låsning i korsryggen/bekkenlåsning

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Beklager at jeg kom litt utenfor tema her - men jeg er rimelig lei av å bli tatt for å være lat. Slike problemer kan skje HVEM som helst - men det er bare de som har litt ekstra vekt og ikke trener to timer hver dag som blir "mobbet" for dette. Jeg har en slank og veltrent kollega som sykler, jogger, går på ski og er med i renn/løp gjennom hele året. Han får stadig vekk låsninger i ryggen - jeg vedder på at du aldri ville fortalt HAN at han må få rævva opp av sofaen og slanke seg....

Du misforstår meg (og jeg kunne nok vært tydeligere). Det har ingenting med overvekt eller latskap å gjøre; det har med sitting å gjøre. Tjukk eller tynn, lang eller stutt, muskuløs eller ikke har minimal betydning. Trening på generelt grunnlag har ingen positiv innvirkning, og kan fort gjøre vondt verre. Når man ramler ut av skolen er mange allerede på god vei til å utvikle problemer - og ikke reint få av dem er idrettstalenter (så lenge det varer), skremmende nok.

Vedr kollegaen din så hadde jeg nok bedt ham å slutte å misbruke ryggen sin, ihvertfall. Hvis han stadig vekk har låsninger i ryggen så må han finne ut av årsaken og få gjort noe med det før det går skikkelig galt.

Svar med sitat